Week 2&3: Gekke amerikanen

7 mei 2017 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

De afgelopen twee weken heb ik voornamelijk gewerkt op de universiteit en mij vermaakt met tv series. Het was een erg koud en nat begin van mei. Gelukkig zien de voorspellingen er wat rooskleuriger uit en mag ik hopelijk snel weer mijn korte broek aan. Misschien waren twee lange mouwen shirts toch wat optimistisch gedacht, oeps. Maar ondanks dat ik niet zo veel beleefd heb wilde ik toch wat uit het gekke Amerika delen.

Afgelopen vrijdag ben ik met wat collega's naar de bioscoop gegaan. Eerst een hapje eten in een echte dinner, of zoals ze ze in Michigan noemen: Coney Island. Niet te verwarren met de Coney Island in New York, want dit is geen achtbanen pier, nee gewoon een snackbar.

DinnerDinner

Door naar de bioscoop. We ging naar: Guardians of the Galaxy 2. Een komische superhelden film, echt een aanrader. Ik heb heel hard gelachen en ik ben niet eens zo'n Marvel fan. Maar voor de film had Liz, de vrouw van een van mijn collega's even een snack gehaald voor tijdens de film. Zie het resultaat hieronder van een MEDIUM cola en een popcorn MET extra refill. Zo wordt het stereotype groot groter grootst hierbij toch een beetje bevestigt.

Liz met medium cola en refill popcorn

Gister ook weer boodschappen gehaald en deze kennis over aanbiedingen (of misschien ontbrekende kennis over aanbiedingen) in de VS wilde ik jullie niet ontnemen. Amerikanen weten namelijk niet zo goed hoe aanbiedingen werken. Zie het voorbeeld hieronder. Twee dozen aarbeien zijn in de aanbieding voor vijf dollar, maar per stuk zijn ze twee vijftig... Zie je waar het fout gaat... De eerste week ben ik hier ontzettend hard in gestonken, maar moest er wel heel hard om lachen toen ik hier achter kwam. Gekke Amerikanen.

Aanbiedingen op zn Amerikaans

1. Maaike Scholten:
    8 mei 2017
    Haha alle vooroordelen bij deze bevestigd ;-) Veel plezier en succes! X
  2. Evelyn:
    8 mei 2017
    Straks ben veel aangekomen en veel dollars lichter haha! Knuf
  3. Dré:
    22 mei 2017
    Lisa, geniet er van!
    En ja, Trump heeft de US ook een gratis muurtje van 3000 km aangeboden, in het zuiden, Mexico, ja, dacht ik. De Mexicanen gingen betalen geloof ik...???