Week 1: Blaren, een nieuwe telefoon en een politiek protest

23 april 2017 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

StraatHuizen Stoplichten

En de prachtige helm die daarbij gepaard gaat

Mijn nieuwe fiets (tijdelijk dan)

Na een goede nachtrust vond ik het tijd om mijn nieuwe stad een klein beetje te verkennen. Dus wandelschoenen aan en hup naar buiten! Ik zou natuurlijk geen hollander zijn als ik niet zo snel mogelijk een fiets zou bemachtigen, dus dit werd het doel van mijn wandeling. En nou het is gelukt, dit pareltje is de aankomende maanden voor mij om te gebruiken. En ook al voel  ik me wel een beetje een duitser met die helm op, zijn de wegen hier niet helemaal gemaakt voor fietsers dus hou ik hem in het drukke verkeer en de slechte wegen toch maar op.

Deze eerste week stond wel in het teken van zoeken en wandelen. Zondag heb ik twee uur in de supermarkt rondgelopen opzoek naar alle boodschappen. De supermarkt is net te ver weg om elke dag heen te gaan, dus heel burgelijk maar alle boodschappen voor de hele week gedaan. Maandagmorgen mijn begeleider ontmoet en een korte introductie gehad in het onderwerp waar ik mee bezig ga. Daarna veel administratief geneuzel gedaan waardoor ik meerdere rondjes in en om een gebouw ben gelopen opzoek naar het International Centre. Uiteraard bleek dit in een ander gebouw te zijn dan mijn online kaart aangaf dus niet echt makkelijk te vinden. Daarnaast was de helft van mijn scherm zwart omdat hij in het vliegtuig verkeerd terecht was gekomen. Dus na het vinden van het International Centre opzoek naar een telefoonwinkel om een goedkope nieuwe te scoren. Ik kan natuurlijk niet onbereikbaar zijn voor al jullie whatsappjes! Helaas blijkt de verenigde staten nog niet zo ver in het aanbieden van simlock vrije telefoons, dus heb ik na een flinke wandeling een zaak gevonden die tweedehands telefoons verkocht. Nu was dat natuurlijk een telefoon met een nano sim en ik heb een micro sim, wat betekend dat mijn sim geknipt moest worden en helaas had de winkel daar geen tool voor. Gelukkig was de winkelier zo vriendelijk om er wel eentje te bestellen, maar dan moest ik later in de week weer even opnieuw langskomen. Ondertussen had ik al flinke blaren op mijn voeten, want eerste dag moet je natuurlijk wel je nieuwe schoenen aan.. Je kan al wel raden dat ik redelijk gesloopt, in pijn en chagarijnig was toen ik thuis kwam. De jetlag hielp ook niet mee.

Gelukkig kan ik goed zeuren ;), maar daarna ging het allemaal een stuk beter. Mijn blaren zijn bijna weg en ik heb een tweedehands, dus goedkoop, smartphone wten te bemachtigen waarmee ik bereikbaar kan blijven. Mijn collega's op de universiteit zijn echt heel aardig. Iedereen komt van heinde en verre, uit China, Zuid-Korea, India maar ook vanuit allemaal verschillende staten van de VS en daardoor is iedereen heel open. Ze hebben zelfs een maillijst waar ik meteen aan toegevoegd werd waarover allemaal evenementen en random uitjes gaan. Ik ben zelfs woensdag al gelijk meegeweest naar de opening van een nieuwe brouwerij na werk. En zaterdag heb ik ook met een groep collega's mee gedaan met de March for Science.

Misschien hebben jullie dat ook al wel mee gekregen, maar voor de mensen die onder een steen hebben geleefd ;). De March for Science was een protest/aanmoediging aangezien er tegenwoordig veel vraagtekens worden gezet bij het nut en de waarheid van wetenschap. Met deze march werd aandacht gevraagd voor de wetenschap en hoewel sommig onderzoek niet altijd meteen toepasbaar is of moeilijk uit te leggen omdat het zo fundementeel is betekent het niet dat het niet belangrijk werk is. Veel borden waren dan ook gericht op bijvoorbeeld het ontdekken van een vaccinatie tegen polio. Door de hele VS werden dit georganiseerd, maar ook in veel andere plekken werd mee gedaan zoals in onze hoofdstad. En hoewel het geen protest was tegen de regering, waren er natuurlijk ook een paar demonstranten met borden tegen Trump gericht. Ik heb de leukste  protest borden voor jullie uitgezocht. Je kan maar beter je tijd in het buitenland goed en politiek getint beginnen dacht ik zo.

March for Science March for Science March for Science March for Science, speciaal voor Irma

1. Mama:
    25 april 2017
    Lekker bezig hoor fraulein lisa!
    Mit vorsicht fahren!
  2. Tineke:
    25 april 2017
    Fijn om je zo te volgen en je schrijft ook heel leuk. Veel plezier.
    Grt.10
  3. Evelien: