Week 4&5&6: Na regen komt zonneschijn

1 juni 2017 - Ann Arbor, Michigan, Verenigde Staten

De afgelopen weken zijn zo voorbij gevlogen. Mijn medestudenten in het lab zorgen voor een leuke tijd hier. Zo heb ik ze al een keer laten winnen met Kolonisten van Catan (anders maak je geen vrienden toch ;)) en hebben we op een mooie zondag gebbqd. Verder heb ik tot afgelopen weekend vooral gewerkt en rondgewandeld. Niet echt iets om jullie mee jaloers te maken :P. Gelukkig heb ik daar afgelopen weekend verandering in gebracht en ben ik met nog 4 medestudenten richting Canada gereden om de Niagara falls en Toronto te bezoeken. (Voor alle foto's zie het fotoalbum)

Brug naar Canada Oh nee Canada

Heel even was ik bang dat ik de Verenigde staten niet meer in zou mogen, maar SPOILER ALERT ik ben weer over de grens terug gekomen.

We begonnen onze dag goed (of slecht net hoe je het ziet) met een stapel pannekoeken met aardbeien en slagroom. De rest van de dag een beetje misselijk, je moet er iets voor over hebben. In het begin van de dag was het best wel bewolkt en regende het een beetje. We besloten nog een beetje natter te worden en een kijkje te nemen achter de watervallen. En hoewel, suprise surprise, je achter de watervallen vooral en eigenlijk alleen maar heel veel water naar beneden ziet kletteren, was er vanaf de zijkant nog wel een mooie impressie van de grootte van deze watervallen.

ONTBIJT! Onze groepSpetter de spat

Maar gelukkig na regen komt zonneschijn en waar regen en zon samen komen ontstaat een regenboog dus ook een aantal prachtige foto's kunnen maken van de watervallen met regenboog.

Na regen komt zonneschijn Regenboog

Alsof we nog niet genoeg slechts in ons lichaam hadden gestopt werd er avondgegeven met frietjes, funnel cake wat eigenlijk gewoon gefrituurd deeg was met wat aarbeien en gefituurde ui. Voor de mensen die weten dat ik niet zo van frituur hou: ja ik voelde mij inderdaad helemaal niet lekker na deze dag. En heb de dag erna ook even iets minder gek gedaan.

Gefrituurd deeg met aarbeien Gefrituurde ui

Als je dan toch in Canada bent, dan kun je er net zo goed een trip van maken. Dus gingen we de dag erna naar Toronto. En tussen alle prachtige oude gebouwen van de University of Toronto vonden we deze pokebal. We zijn er nog niet helemaal over uit waarom dit gebouw zo beschilderd is en of het een grapje van een student is geweest, maar episch is het wel.

University of Toronto Gotta catch them all

Tijdens onze wandeling door de stad kwamen we ook een standbeeld tegen met alle plekken waar veel Canadese soldaten zijn omgekomen en hier kwam ik een heel bekende plaatsnaam tegen. Veel Canadese soldaten hebben het leven gelaten in de 2e wereldoorlog om ons te bevrijden, dat is toch wel iets om ze dankbaar voor te zijn.

Oorlogsmonument voor gesneuvelde Canadese soldaten

Op een vrolijkere noot, zie hieronder een blije lisa, zijn we naar het natuurhistorisch museum van Toronto geweest. Hoewel het museum veel van een museum in Nederland had, lees dino's, wilde dieren, stenen, was er ook een gedeelte over de oorspronkelijke bewoners van Canada. Erg interessant om te lezen en zien hoe ze verwachten dat de eerste mensen in Canada hebben geleefd en hoe hun gebruiken waren.

Lisa blij bij het Natuurhistorisch museum van Toronto Deze beer moet heel nodig plassen

Aan het einde van de dag kwamen toevallig een bandje tegen met ipv een zanger een saxofoon. De groep kwam van Barbados dus dat was swingen geblazen! En we hebben hier dan ook een goede anderhalf uur vermaakt met muziek en stiekem een klein dansje. Helaas was het daarna wel echt tijd om weer richting de VS te vertrekken er moet tenslotte ook gewoon gewerkt worden. Voor meer foto's zie het fotoalbum, want als ik alles ging beschrijven was ik morgen nog bezig en heb ik als ik thuis kom niets meer te vertellen ;). Binnekort weer een update van mijn kant.

Waarom ook niet TorontoSaxband Barbados weekendfestival

1. Jannie:
    2 juni 2017
    He, dat ziet er gezellig uit. Mooie foto's, vooral the Falls.
    Dat wordt flink sporten als je terug bent :)
  2. Jody:
    7 juni 2017
    HAHAHA Die beer moet idd nodig plassen!!!